"Selamat Datang ke Blog Biopearl82"
Semoga Anda Ceria Selalu.. ;-)

July 17, 2010

Rezeki...

Assalammualaikum.....

Di hari Sabtu yang indah ni saya ingin kongsi sesuatu dgn suma...Saya ada membeli sebuah e-book dari sebuah laman web...Tajuk e-book tersebut adalah "RAHSIA REZEKI"...
Tajuknya yang menarik telah membuatkan saya beria-ria untuk mendapatkannya dan ternyata pembelian tersebut tidak sia-sia kerana banyak ilmu bermanfaat yg telah saya perolehi.

Kesimpulan yang bole saya bt setelah membaca e-book ini adalah kita harus sentiasa bersyukur, memelihara hubungan baik sesama manusia dan menjauhkan diri daripada benda-benda tidak baik terutamanya riba. Perkara-perkara inilah yang kadang2 dipandang remeh oleh manusia sebenarnya secara tidak langsung akan mempengaruhi segala rezeki yang diperolehi diberkati oleh Allah atau sebaliknya. 

Mungkin pada satu masa kita memperolehi banyak duit di tangan, tapi mengapa duit tersebut sekejap sahaja berada di tangan dan lesap begitu sahaja tanpa disedari kemana arah tujunya. Pernahka anda mengalami perkara tersebut?? Saya pasti ramai yang mengalaminya. Justeru itu, sebagai manusia yang tidak sempurna yang melakukan banyak kesalahan kecil atau besar tanpa disedari, sama2 la kita kembali ke jalan Allah dan banyak2 muhasabah diri untuk mengubah hidup kita kepada cara hidup Islam yang lebih diberkati.


Mungkin anda juga berminat untuk mendapatkan e-book ini bolehla melayari website:
www.rahsiarezeki.com
 
(^___^)

No comments:

Post a Comment